Har du gode rutiner?

  • 05.05.2017 kl. 12:17

a woman stopping an alarm clock
Licensed from: phovoir / yayimages.com

Da var tiden inne for justere rutinene vre litt. Jeg vet at vi gr en hektisk forsommer i mte og da m jeg ha alle kreftene p plass. Rutiner og svnregimet m bli rettet opp igjen. Vren bringer dugnader, flere foreldremter, 17. mai, fotballserien og mer. P jobben kan det bli hektisk fordi alle vil bli ferdig fr sommeren. Kurset mitt og mtene p skolen kommer veldig tett n for n et ml. Det er sommerfester, skoleavslutninger og en del klr og utstyr kjpes og settes i stand. Selv er jeg nrme ved mte veggen fr sommeren og fr jul hvert r. Det blir bare for mye og jeg er imponert over at jeg ikke har kollapset mer enn en gang.

Alenemor i utlandet, jobben, en kronisk svekket kropp og hysensitivitet er ikke de beste forutsetningene for tle mange ekstrabelastninger. Jeg har funnet ut at jeg ikke har tid og energi for ha en kjreste eller date OVERHODET. Men i tillegg til dette er det helt elementrt for meg ha super fokus p gode rutiner. Med det mener jeg spesielt gode svnvaner. I fjor kjrte jeg en 30 dagers svn challenge som jeg opplevde som vellykket. Det var ogs veldig interessant hva som skulle til. Alt vi fokuserer p blir det mer av. Alt vi prioriterer blir bedre.

Fra starten av uken skal jeg g i gang med et skjermtid opplegg for yngsten. Da m jeg sette fast en tid og rutine hver dag hvor det kan vre skjermtid. Noen forberedelser er jeg allerede i gang med. Og mye har jeg forberedt de siste ukene. Siden jeg har sovet lite og drlig den siste mneden,  skal leggetid, svn og rutiner rundt dette p agendaen. Selvflgelig blir uke 19 allerede en superhektisk uke. Grss. S n m jeg g i gang hvis jeg skal orke alt det der. Synes det er vanskelig sette grenser for barna nr jeg er fullstendig utslitt.

Planen er:

Jeg tar iPaden med p jobb og hjem igjen.

Det m gjres lekser fr iPaden kommer frem.

Klokka 19 (noen dager 20 grunnet mter og dugnader) m iPaden sls av.

Klokka 20 skal yngsten vre i seng.

Klokka 22 skal det vre stille i leiligheten og jeg m vre i seng. S fr jeg litt tid for meg selv p kvelden og slipper bruke natten.

Klokka 06 kan jeg da st opp eller om natten var drlig sove til 07.

 

Hper dette vil bre frukter og hjelpe oss med f overskudd til nyte/holde ut tiden mot sommeren;) Kanskje du har lyst hoppe p?!

 

Bare for gjenta kort hva som var parameterne for suksessen med sove challengen i fjor:

Klokka 06 st opp hver dag

Ingen kaffe etter lunsj

Ingen lur i lpet av dagen

F barna p rommene sine/ i seng innen klokka 20 (noen dager er det unntak pga treninger, mter osv.)

Klokka 22 legge meg

 

Det skal ikke s mye til, vet du. Og utbytte man fr er uvurderlig. Om du bare bestemmer deg for prioritere din helse. Fysisk og psykisk.

N nsker jeg deg en fantastisk fredag! M jo bare vre takknemlig for dette knallvret?!

 



Hilsen din Freshsister

#helse #30daychallenge #svn #alenemor #mamma #ipad #grensesetting #freshsister #blogg #positivlivsstil #livsstilsblogg #inspirasjon

 

Del gjerne p Facebook om du likte innlegget<3

Flg Freshsister p Facebook!

Er du alenemamma? Bli med i vr Facebookgruppe "Lykkelige alenemdre"

 

 

 

 

 

3 Kommentarer

Victoria Larsen

05.05.2017 kl. 12:50
Fine planer du har. Skulle nske jeg var litt flinkere med gode rutiner :)

Freshsister

05.05.2017 kl. 13:01
Victoria Larsen: Takk! Det er bde vanskeligere og lettere nr en har barn;)

Laila MA

06.05.2017 kl. 16:20
Hektisk tid for deg. Ikke glem deg selv i alt stresset ;)

Freshsister

06.05.2017 kl. 18:09
Laila MA: Det har du helt rett i! Er en kunst finne balansen her;) Ha en fin helg, Laila<3

Skriv en ny kommentar

Freshsister

Her fr du: -lese om min historie -tips for en bedre helse, se lysere p livet -vegetar oppskrifter -flge med p min hverdag som tysk/fransk alenemor -inspirasjon av interirarkitekt -mote- og skjnnhetsinspo -lese tips om hvordan trives som alenemor Er dette noe for deg? Velkommen! Kontakt meg p freshsisternorway@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits